پرده هوا چيست

۷ بازديد

پرده هوا به جرياني از هوا اطلاق مي شود كه توسط آن هواي سرد و گرم از يكديگر تفكيك مي شوند .به طور معمول پرده هوا كه كاربردهاي مختلفي نيز دارد ، در بالاي دربها نصب مي شود .
دستگاه پرده هوا مجهز به يك فن قدرتمند در قسمت بالا يا سقف و يك مكنده قوي در قسمت كف دستگاه مي باشد كه توسط اين فن و مكنده ، جريان هواي فشرده از قسمت فوقاني به قسمت تحتاني دميده مي شود.
كاربردهاي پرده هوا
با استفاده از جريان هواي شديد خارج شده از پرده هوا به هنگام باز شدن درب ، دو فضاي داخل و خارج از يكديگر جدا شده و مانع از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل مي گردد ، بنابراين دستگاه پرده هوا علاوه بر تميز نگهداشتن محيط ، در افزايش راندمان سيستمهاي تهويه و كاهش هزينه هاي انرژي بي تاثير نخواهد بود.
در واقع يكي از بارزترين مزاياي استفاده از دستگاه پرده هوا جلوگيري از هدر رفتن انرژي و كاهش هزينه ها مي باشد.
پرده هوا در افزايش سطح بهداشت محيط نيز تاثير گذار خواهد بود چرا كه با دمش جريان پر فشار به خارج ، مانع از ورود گرد و غبار و حشرات مي گردد.
يكي ديگر از مزاياي پرده هوا ، فضاي بسيار كمي كه اشغال مي كند ميباشد كه نوع تجاري اين وسيله بسيار كم حجم تر و زيباتر از انواع صنعتي ان مي باشد .
انواع صنعتي پرده هوا ، قابليت ساخت در ابعاد مورد نظر را دارد كه اين موضوع يكي از برتريهاي پرده هوا صنعتي نسبت به انواع تجاري آن مي باشد .
پرده هوا بايد در قسمتي از ورودي نصب شود كه امكان ورود و نشت رطوبت و آب به آن محيط وجود نداشته باشد . توصيه مي شود براي تميز كردن پرده هوا از مواد شيميايي نظير بنزين و ... استفاده نگردد.
پرده هوا هم به صورت افقي و هم به صورت عمودي قابل نصب مي باشد كه چنانچه پرده هوا را به صورت افي نصب نموديد بايد در دو سمت محيط و يا دي بالا و پايين نصب گردد و در صورت نصب پرده هوا به صورت عمودي بايد در يك سمت نصب شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.