دستگاه تصفيه آب

۱۱ بازديد

دستگاه تصفيه آب
به عنوان يك شهروند ممكن است هميشه اين سوال را در ذهن داشته باشيد كه آيا استفاده از آب معدني بهتر است يا استفاده از دستگاه تصفيه آب ؟ در ذيل به نكاتي اشاره خواهد شد كه شما را در تصميم گيري درباره اين موضوع راهنمايي خواهد كرد .
در مقايسه دستگاه تصفيه آب  و آب معدني بايد گفت كه بر خلاف ساير كشورها كه آب معدني تنها يك هفته تاريخ مصرف دارد در كشور ما ، آب معدني نزديك به يكسال تاريخ مصرف دارد و اين در صورتي است كه آب سالم در يك بطري و در يك محيط راكد در 48 ساعت بو گرفته و شروع به گنديدگي مي كند . اين نكته در آبهاي معدني توليد شده در كشور ما اتفاق نخواهد افتاد زيرا در توليد آنها از مواد نگهدارنده فراواني استفاده مي شود. در صورتي كه در آب توليد شده توسط دستگاه تصفيه آب اين مشكل وجود نخواهد داشت.
در كشور ما براي توليد آب معدني در ازاي هر يك ليتر آب ، نيم ميلي گرم ماده نگهدارنده فلورايد استفاده مي شود كه اين ماده سرطان زا و براي بدن مضر مي باشد . فلورايد بعد از نوشيدن آب وارد بافتها شده و آب از بافتها خارج مي شود و بدن دور فلورايد لايه لزج محافظي توليد ميكند كه اين باعث افزايش حجم بافتها ميشود. يك علت اينكه صبحها احساس تورم و پف آلودگي ميكنيد وجود فلورايد در آب است.
در ادامه مقايسه مصرف آب معدني با دستگاه تصفيه آب بايد گفت كه برخي از آبهاي معدني توليد شده در كشور در محيطهاي بسيار ناسالم و غير بهداشتي توليد مي شوند كه در صورت استفاده از دستگاه تصفيه آب اين موضوع منتفي خواهد شد. و دستگاه تصفيه آب ، همان آب شهري لوله كشي را پس از حذف املاح و آلاينده ها در دسترس ما قرار مي دهد .
مواد پليمري موجود در بطري آب معدني به مرور و در دماي بالا آزاد شده و با آب تركيب شده و اين مواد براي بدن انسان بسيار خطر دارند. در صورتي كه در دستگاه تصفيه آب هيچ ماده اضافي و مواد پليمري وارد اب نخواهد شد.
به لحاظ اقتصادي ، خريد و استفاده از دستگاه تصفيه آب به مراتب مقرون به صرفه تر از خريد دائمي آب معدني مي باشد. مضاف بر اينكه اكثر آبهاي معدني داراي نيترات بيش از حد مجاز مي باشند در صورتي كه يكي از عملكردهاي دستگاه تصفيه آب ، حذف نيترات موجود در آب مي باشد .
اين موضوع در مورد املاح هم مصداق دارد به اين معني كه دستگاه تصفيه آب املاح اضافي آب را حذف كرده اما گاها استفاده از آبهاي معدني با ميزاناملاح باعث بروز و يا تشديد بيماري هايي همچون سنگ كليه و .. گرديده است.
در ادامه ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه برخي بر اين باورند كه جوشاندن آب ميتواند نقش دستگاه تصفيه آب را ايفا نموده و املاح آب را حذف نمايد . لازم به توضيح است اينكار نه تنها املاح آب را خذف نمي نمايد كه به علت جوشاندن و تبخير ، تعداد مولكولهاي آب كم و با التبع غلظت ناخالصي هاي آن زياد مي شود .
بنابراين ميتواند قاطعانه گفت استفاده از دستگاه تصفيه آب بر آب معدني برتري دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.