كود سولفات روي

۹ بازديد

كود سولفات روي 
وجود عنصر روي در تغذيه گياه در رشد و باروري و ميوه آوري آن بسيار موثر است . كمبود يا عدم تغذيه با عنصر روي باعث ريزش برگها در گياه ، دير باز شدن برگها ، ريزش ميوه هاي درخت و .. مي شود .
روش و زمان مصرف كود سولفات روي
كود سولفات روي به صورت چالكود ، محلول پاشي و جايگذاري عمقي بصورت موضعي استفاده مي شود . كود سولفات روي در خاكهاي سبك با آبياري معمولي هم قابل استفاده مي باشد . محلولپاشي زمين توسط كود سولفات روي به همراه كود اوره و اسيد بوريك در فصل پاييز و در بهار قبل از باز شدن شكوفه ها در افزايش ميوه و باروري گياه بسيار موثر خواهد بود
براي استفاده كود سولفات روي در درختان ، بايد در زمستان و در قسمت مياني سايه انداز به همراه كود حيواني و گوگرد به صورت چالكود به ميزان 200 تا 300 گرم به ازاء هر درخت بارور مصرف شود. 
در نباتات زراعي ، كود سولفات روي هنگام تهيه بستر بذر همراه با ساير كودهاي زمستانه به ميزان 60 تا 80 كيلو گرم در هكتار مصرف مي شود.
محلولپاشي: كود سولفات روي در درختان ميوه به نسبت 3 تا 5 در هزار و در محصولات زراعي به نسبت 3 تا 4 در هزار محلولپاشي مي شود. 
مشخصات كود سولفات روي 
استفاده از كود سولفات روي و هر يك از عناصر موجود در آن در صورت اختلاط با مواد آلي و گوگرد ، مي توانند شرايط تغذيه اي بسيار ايده آلي را براي گياه فراهم نموده و كمبودهاي تغذيه اي گياه را تامين نمايند.
نكات فني در مورد استفاده از كود سولفات روي 
• مصرف كود سولفات روي به صورت 1 تا 2 سال در ميان استفاده شود . 
• استفاده از كود سولفات روي با كود آلي در محدوده فعاليت ريشه باعث افزايش عملكرد كود سولفات روي مي شود.

 

كود سولفات مس 

كود سولفات آهن

كود مس

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.