كود نيترات پتاسيم

۱۵ بازديد

كود نيترات پتاسيم
كود نيترات پتاسيم يك كود محلول در آب است كه استفاده از ان در هر دوره زندگي گياه توصيه مي شود. كود نيترات پتاسيم عموما شامل 26 درصد پتاسيم و 19 درصد ازت مي باشد كه ازت موجود در نيترات پتاسيم باعث افزايش رشد گياه شده و پتاسيم آن مقاومت به خشكي ، شوري و آفات و بيماريها در گياه را افزايش مي دهد .
اگر گياه يا محصول زراعي شما دچار كندي در رشد مي باشد ، كود نيترات پتاسيم براي برطرف نمودن كمبود پتاسيم محصول شما بسيار موثر است زيرا منجر به افزايش رشد گياه خواهد شد.
روش استفاده از كود نيترات پتاسيم
همانطور كه گفته شد كود نيترات پتاسيم كاملا محلول در آب مي باشد و بصورت محلول پاشي مورد استفاده قرار ميگيرد.
براي كاربرد خاكي كود نيترات پتاسيم بايد 200 تا 300 كيلوگرم از اين كود را در هر هكتار و در زمان كاشت مورد استفاده قرار داد.
براي كاربرد آبياري ، كود نيترات پتاسيم به ميزان 100 تا 200 كيلوگرم در طول دوره رشد گياه و بين دو تا سه نوبت مورد مصرف قرار گيرد .
موارد مصرف كود نيترات پتاسيم
كود نيترات پتاسيم را ميتوان در هر مرحله از رشد گياهان استفاده كرد. اين كود مخصوصا در محصول پسته و درختان ميوه و صيف يجات و سبزي جات موثر است.
محاسن استفاده از كود نيترات پتاسيم
استفاده از كود نيترات پتاسيم باعث افزايش ميزان توليد و بهبود كيفيت محصول شده و همچنين باعث افزايش مقاومت گياه در مقابل خشكي ، آفات و بيماريها مي شود.

 

كود سولفات پتاسيم

مونو پتاسيم فسفات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.