نشاء چيست

كشاورزي

نشاء چيست

۱۲ بازديد

نشاء ، گياه كوچكي ميباشد كه بخشي از زمان رشد خود را در محيطي با روشنايي و دماي در اختيار گرفتن گرديده مي طي كرد و پس از مساعد شدن آب و هوا به زمين اساسي منتقل مي شود .

نشاء كاري به فعاليت انتقال و كاشت نشاء در زمين حياتي گفته مي شود .

مزاياي نشاء كاري

تقويت سيستم ريشه اي گياهان پيش از كاشت در مزرعه امكان ساخت حالت محيطي مناسب در اوايل رشد كوتاه كردن طول زمان رشد پيش رس كردن محصول رعايت دقيق فاصله بوته ها در مدت كاشت عدم نياز به تنك كردن سبزي هاي نشاء يي محل

پرورش نشاء

نشاءها را مي بضاعت بسته به موقعيت آب و هوايي در شاسي، گلخانه، تونل هاي پلاستيكي و يا اين كه در بانك هواي آزاد رشد بخشيد .

سبزي هاي نشايي سبزيهايي ميباشند كه به راحتي قابل نشاء كردن ميباشند . يعني اين كه مي بضاعت آنها را از محلي به محل ديگر انتقال اعطا كرد سواي اين‌كه صدمه ببينند .

اندام هاي رويشي كه قابل تكثيراند هم به تيتر نشاء تلقي مي شوند مثل غده پياز، سيب زميني، مارچوبه، آرتيشو و قطعات ريزوم در ريواس نشاء نسبت به بذر آب بيشتري نياز دارد ، بدين ترتيب در پيش‌روي فقدان آب كمتر حساسند . تنفس نشاء ها شديدتر از بذرهاست و به همين جهت مي بايست تا گذشته از كاشت در جاي خنك و مرطوب نگهداري شوند . نشاء ها به علت عمل شديدترشان پرسرعت تر به سطح رسيدگي فيزيولوژيكي مي رسند .

نشاء و نشاءكاري محصول ها حاصل از نشاء را مي توانايي زودتر از آن هايي كه از دانه روييده اند برداشت نمود .

رويش دهندگاني كه از نشاء استفاده مي كنند، مي توانند از بازارهاي اول فصل بهره مند شوند و بازه واجب براي ايجاد يك جنس را كاهش مي دهند تا كشت دوم و سوم را در طي يك فصل پرورش توليد كنند .

نشاء هايي كه در گلخانه رويش مي يابند را مي توانايي بطور موثري در مقابل تنش محيطي، عوامل بيماري زا و آفات حشره اي حفظ نمود .

نشاءها مي توانند به رويش دهندگان اجازه دهند تا ملاك هاي نزديك به واقعيت، صورت دهي مطلوب و سن فيزيولوژيكي يكسان گياهان را در داخل بلوك هاي مزرعه اي توليد كنند .

در صورتيكه بها دانه بالا باشد، ممكن است به كارگيري از نشاء، هزينه يك كشت سبزي را كاهش دهد، چرا كه بذر كمتري به كارگيري مي شود و نياز به تنك كردن و وجين زودهنگام را برطرف مي نمايد .

همچنين نشاءها اذن مي دهند تا از كود و آب آب پاشي به كار گيري مفيد تري در طي مراحل نخستين پرورش شود .

نشاءكاري هم نيروي كار و هم سرمايه بيشتري را طلب مي نمايد .

ايجاد برنده نشاء مستمند ابزار پرورشي ضدعفوني شده، كنترل دما و نور، مديريت كارامد آفات و امراض و اقدامات بهداشتي مطلوب ميباشد .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.