پمپ گريز از مركز

۶ بازديد

از آنجا كه پمپ گريز از مركز داراي تنوع و گستردگي فراواني بوده و هزينه هاي نصب و نگهداري و تعميرات آن نيز بسيار مقرون به صرفه تر از ساير انواع پمپ آب مي باشد ، عموما از اين نوع پمپ يعني پمپ گريز از مركز در اكثر صنايع استفاده ميشود.
يكي از عمده ترين مصارف پمپ گريز از مركز ، نقل و انتقال آب و ديگر سيالات سبك مي باشد . البته در مواردي از پمپ گريز از مركز براي انتقال سيالات سنگين نيز استفاده مي شود كه در اين صورت بايد از پروانه هاي قويتري در پمپ گريز از مركز استفاده نمود.
اصولا تعمير و كار بر روي قسمتهاي داخلي يك پمپ گريز از مركز بسيار ساده مي باشد و اين خود يكي از دلايل استفاده گسترده پمپ گريز از مركز در صنايع مختلف مي باشد.
طرز كار پمپ گريز از مركز
اساس كار پمپ گريز از مركز بر پايه نيروي گريز از مركز مي باشد . به اين صورت كه زمانيكه كه آب يا سيال وارد دهانه پمپ و بخش مركزي پمپ گريز از مركز مي شود ، به دليل حركت دوراني و چرخشي پره هاي پروانه ، همزمان به بيرون نيز رانده مي شود . سرعت آب يا هر سيالي كه وارد پمپ گريز از مركز شده است ، در بخش خارجي پروانه زياده بوده و اين باعث مي شود كه ميزان حركت سيال نيز افزايش يابد . هر چه ميزان ورود سيال به داخل پمپ گريز از مركز بيشتر باشد ، ميزان حركت ان نيز در بدنه پمپ گريز از مركز بيشتر خواهد بود كه در نهايت ، آب (سيال) با فشار از دريچه يا دهانه خروجي پمپ گريز از مركز به بيرون پرتاب مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.