كود اوره با پوشش گوگردي

۵ بازديد

كود اوره از آن دسته كودهايي است كه محلول در آب مي باشد . عموما كودهاي محلول در آب را با لايه اي از گوگرد پوشش ميدهند تا مواد موجود در كود به صورت تدريجي آزاد و جذب خاك و گياه شود. در ميان اين دسته از كودها ، كود اوره با پوشش گوگردي يكي از متداول ترين انواع مي باشد .
در كود اوره با پوشش گوگردي ، اوره داغ با گوگرد مذاب پوشش داده شده و سطح گوگرد نيز به وسيله لايه اي از پلي اتيلن و يا واكس ميكرو كريستال پوشيده مي شود.
كود اوره با پوشش گوگردي عملكرد بسيار خوبي در خاك دارد و از آنجا كه كود اوره به تنهايي راندمان پاييني داشته و منجر به آلودگيهاي نيتراتي در خاك و منابع زيرزميني ميشود لذا توصيه ميشود از كود اوره با پوشش گوگردي استفاده گردد.
به طور معمول كود اوره با پوشش گوگردي حاوي 30 تا 40 درصد ازت و بين 15 تا 20 درصد گوگرد مي باشد . با استفاده از كود اوره با پوشش گوگردي نه تنها ازت مورد نياز خاك تامين مي گردد بلكه لايه گوگرد موجود در اين كود تا حد زيادي مانع از آبشويي ازت مي گردد.

مزاياي استفاده از كود اوره با پوشش گوگردي

همانطور كه گفته شد در كود اوره با پوشش گوگردي به سبب وجود لايه گوگرد ، مقاومت اوره در برابر شسته شدن تا حد زيادي افزايش مي يابد.
حاصلخيزي خاك و افزايش محصول از ديگر مزاياي استفاده از كود اوره با پوشش گوگردي مي باشد .
كود اوره با پوشش گوگردي قابليت جذب عناصر ريزمغذي را افزايش مي دهد .
آلودگي هاي نيتراتي در خاك و آبهاي زير زميني كاهش مي يابد.
پوشش گوگرد در اين كود مانع از سوختگي گياه در اثر مصرف زياد اوره مي گردد.
پوشش گوگرد در اين كود باعث افزايش سطح فعاليت باكتريها و ميكروبهاي مفيد خاك مي گردد.
با استفاده از كود اوره با پوشش گوگردي علاوه بر اينكه تحمل گياه در برابر كم آبي زياد مي شود ، به سبب خاصيت قارچ كشي اين كود ،از شيوع بيماري هاي ناشي از وجود قارچ در گياه كاسته مي شود.

ميزان و نحوه مصرف كود اوره با پوشش گوگردي


كود اوره با پوشش گوگردي مناسب براي هر نوع كشت و زرع زراعي و باغي مي باشد و البته لازم به ذكر است كه در مصارف باغباني اين كود بصورت چالكود مورد استفاده قرار مي گيرد و در زمينهاي زراعي بايد در عمق شخم زير خاك قرار گيرد تا بتواند به تدريج اوره را آزاد كرده و ازت مورد نياز گياه را تامين نمايد .
در مصرف كود اوره با پوشش گوگردي به منظور تعيين دقيق ميزان استفاده،توصيه ميشود كه آناليز خاك انجام شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد