روشهاي تصفيه آب در دستگاه تصفيه آب و سيستمهاي تصفيه

۸ بازديد

مهمترين‌ روشهاي تصفيه در دستگاه تصفيه آب عبارتند از:
تصفيه آب اسمز معكوس
تصفيه آب شيميايي
تصفيه آب مكانيكي
تصفيه آب بيوشيميايي آب
تصفيه آب به روش فيلتراسيون
بررسي روش هاي تصفيه آب در دستگاه تصفيه آب خانگي و كاربردهاي آنها
به طور كلي دستگاه تصفيه آب خانگي براي حذف يا كاهـش مواد زائد آب آشاميدني بكار مي رود. عمده ترين مواردي كه توسط دستگاه تصفيه آب خانگي حذف ميشود شامل كلر و تركيبات آن از آب ، سختي آب ، فلزات سنگين و آلودگي هاي ميكروبي موجود در آب مي باشد.
در مقاله فوق قصد داريم كه به بررسي روشهاي مختلف تصفيه آب و حذف مواد زائد آن بپردازيم :
حذف املاح و مواد زائد توسط دستگاه تصفيه آب
تماس آب با تركيبهاي آهكي خاك و سطح زمين باعث اختلاط سختي و آب مي شود.به همين علت است كه به طور معمول ، آبهاي زيرزميني ، نسبت به آبهاي سطحي ، از سخي بيشتري برخوردار مي باشند.
حذف كلـر از آب توسط دستگاه تصفيه آب
در تصفيه خانه هاي شهري به منظور گندزدايي و ضدعفوني آب ، از كلر استفاده مي شود. اخيرا در بررسي هاي انجام شده بر روي مولكولهاي آب ، به اين نتيجه رسيده اند كه كلر در تركيب با ساير مواد آلي موجود در آب ، توليد و ايجاد تركيبات سمي و خطرناكي ميكند كه براي سلامت انسان بسيار مضر مي باشد. بنابراين يكي از وظايف دستگاه تصفيه آب حذف كلر و تركيبات سمي آن مي باشد .
حذف فلزات سنگين توسط دستگاه تصفيه آب
پسابهاي صنعتي باعث نفوذ و ورود فلزات سنگين به داخل ابهاي سطحي مي شوند. امروزه با ازدياد پسابهاي شهري و صنعتي ، ميزان اختلاط فلزات سنگين به داخل آبها زياد شده و باعث بروز بيماريهاي زيادي در انسان و از بين رفتن محيط زيست و حيوانات بيشماري در سراسر دنيا مي گردد.
حذف ميكرواورگانيزم هاي بيماري زاي آب توسط دستگاه تصفيه آب
ميكربها از طريق نفوذ فاضلاب انساني به آبهاي آشاميدني ، به انسان منتقل مي شوند. يكي از كاربردهاي دستگاه تصفيه آب حذف اين عوامل ميكروبي بيماري زا از آب مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد