معرفي تانك كود و كاربرد آن در كشاورزي

۱۱ بازديد

تانك كود نوعي مخزن تحت فشار مي باشد كه به منظور تزريق مواد غذايي مورد نياز گياه و انواع كود و سموم كشاورزي به كار مي رود .
يكي ديگر از موارد كاربرد تانك كود به منظور شستشوي لوله هاي آبياري و قطره چكانهاي مورد مصرف در سيستمهاي آبياري و پيشگيري از گرفتگي قطره چكانها مي باشد .
براي استفاده از تانك كود در موارد تزريق كود و سموم كشاورزي ، بهتر است اين مواد ، پيش از دخول در تانك كود ، در ظروف جداگانه در آب محلول شده و پس از اينكه كودها كاملا با آب حل شد و كليه ناخالصيهاي موجود در ان ، در اب ته نشين شد ، محلول كود را در تانك كود ريخته و مورد استفاده قرار ميدهيم.
اندازه تانك كود بسته به نوع مصرف ، ظرفيت شبكه و سفارش مشتري ، ميتواند متغيير باشد . در فصول غير زراعي و به منظور جلوگيري از يخزدگي آب موجود در تانك كود ، بايد آب مخزن آن تخليه گردد .
در برخي از موارد ونتوري و يا سيستمهاي تزريق كننده كود كه مجهز به پمپ ميباشد ، ميتواند جايگزين تانك كود گردد .
به زبان بسيار ساده اساس كار تانك كود به اين صورت است كه كود محلول شده در آب ، به ميزان مشخص و به تدريج از مخزن تانك كود خارج شده و در اختيار گياه قرار مي گيرد .
در تانك كود سيكل باز ، مواد شيميايي و غذايي مورد نياز گياه ، توسط اختلاف فشاري كه به وسيله انژكتور و پمپ ايجاد شده است ، از بخش مكش ونتوري يا انژكتور به قسمت خروجي انژكتور وارد و سپس به لوله اصلي منتقل ميگردد و توسط لوله اصلي تانك كود ، اين مواد در اختيار گياه قرار مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.