كاربرد علف زن

۶ بازديد

كاربرد علف زن :
استفاده از علف زن ، اغلب به منظور حذف و از بين بردن علفهاي هرز موجود در باغات ، مسير عبور آب ، نهالستانها ، زمين هاي چمن و ... صورت مي گيرد .
ساختمان علف زن متشكل از يك موتور كه در انواع مختلف اين دستگاه ، قدرت اين موتور متفاوت مي باشد ، محور انتقال نيرو ، تيغه برش علف زن و ... مي باشد .
علف زن ها در انواع مختلف دستي و دوشي بوده كه نوع دوشي آن براي حمل راحت تر توسط كاربر بر روي دوش قرار مي گيرد كه هدايت علف زن نيز در اين نوع بسيار راحت تر خواهد بود .
بلندي لانس علف زن قابل تنظيم براي افراد با بلندي قد مختلف مي باشد . همچنين نيروي محركه در انواع علف زن ميتواند از نوع برقي و احتراقي باشد و وظيفه اصلي اين نيروي محركه ، تامين قدرت براي حركت تيغه علف زن مي باشد .
عموما تيغه علف زن به صورت افقي مي باشد و در برخي از انواع علف زن ، محفظه تيغه علف زن ، قابليت جابجايي با وجين كن ، هرس كن و يا اره زنجيري را دارد و و به علت امكان اين جابجايي ، ميتوان علف زن را وسيله اي چند كاره بر شمرد .
تيغه علف زن به صورت افقي و بدون هيچ واسطه اي بر روي محور خروجي دستگاه سوار مي شود و بسته به نوع كار ، شكل ظاهري اين تيغه ، متفاوت خواهد بود .
براي نگهداري و سرويس كردن علف زن ، بايد تمام قسمتهاي دستگاه قبل از شروع كار بازديد شده و تيغه به لحاظ كنترل تيزي ، بصورت روزانه بازرسي شود و در صورت نياز ، تميز و در صورت آسيب ديدگي تيغه ، تعويض شود .
طول نخ تيغه علف زن بايد به اندازه لازم باشد و چنانچه به علت ساييدگي ، كوتاه شد ، به اندازه لازم اصلاح شود .
يكي ديگر از موارد كنترل علف زن ، چك كردن محفظه روغن آن مي باشد كه در صورت پايين امدن سطح آن ، بايد به محفظه ، روغن اضافه نمود .
تيغه علف زن به وسيله يك مهره ثابت شده كه بايد هميشه قبل و بعد از استفاده از علف زن ، كنترل و در صورت نياز توسط آچار محكم شود .
توجه داشته باشيد كليه عمليات مربوط به كنترل علف زن بايد در حين خاموش بودن دستگاه صورت گيرد .
در طول استفاده از علف زن ، از برخورد تيغه آن با سطوح سخت بايد جلوگيري نماييد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.