اطلاعاتي مفيد درباره انواع ورق پلي كربنات

۹ بازديد

ورق پلي كربنات سخت‌ترين ماده شفافي هست كه به تيتر گزينه‌اي مطلوب بجاي شيشه در بخش‌هاي گوناگون ساختماني مسئله به كار گيري قرار ميگيرد . رزين پلي كربنات در سال ۱۹۵۳ ميلادي بوسيله دكتر دانيال فكس در كمپاني جنرال الكتريك پلاستيك ساخته و در سال ۱۹۵۸ به‌طور انبوه براي اولين بار به بازار عرضه گرديد . انواع ورق‌هاي پلي كربنات ساخته گرديده نيز در سال ۱۹۶۸ ايجاد و روانه بازار شد . تنوع ساختاري ورق‌هاي پلي كربنات قابليت به كارگيري از آن را بر روي هر گونه بنا و در جوار هر مدل مصالح ساختماني به راحتي آماده نموده‌است و كاربردهاي وسيعي را ساخت مي كند . تنوع رنگ اين ورق، قابليت و امكان سايه پذيري و عبور نور و روشنايي آن را به ميزان ۳۵ تا ۸۲ درصد امكان‌پذير مي‌كند كه از لحاظ طراحي و هماهنگي با رنگ بقيه مصالح از گستردگي مختص برخوردار است . ورق پلي كربنات مسطح، ظاهر شبيه شيشه به بعد ها ۰۵/۳*۰۵/۲ متر ساخت مي‌شود . اين ورق دارنده يك لايه ضد uvبراي محافظت در برابر نورآفتاب مي‌باشد . مي‌توان ورق با دوطرف ضد uv نيز توصيه داد، اين ورق در ضخامت‌هاي ۱۰٬۱۲٬۲٬۳٬۴٬۶٬۸ ميلي‌متر ساخت ميگردد وعلاوه بر بيرنگ (رنگ شيشه‌اي) داراي تمام رنگ‌هاي داراي اهميت (برنز، آبي، شيري، زرد، قرمز، سبز) مي باشد . اين ورق فقط از دوقسمت ارتفاع و عرض قابليت خم شدن دارد، ومزيت آن سبك بودن آن است . كاربرد ورق پلي كربنات در اشكال پوشش سقف‌ها، پاركينگ‌ها، سقف كاذب و ديواره‌هاي سوله و… ميباشد .

 عوامل جوي مثل طوفان و تگرگ و حادثه ها طبيعي مانند زمين لرزه از مهم ترين عوامل در گزينش و انتخاب مصالح ساختماني مناسب مي‌باشد كه با توجه به شفافيت و ضربه پذيري و مقاوم بودن ورق پلي كربنات، استعمال از اين ورق در ليست مصالح ساختماني بيشترين مقدار را به خويش اختصاص داده‌است . سبك بودن وزن ورق پلي كربنات علاوه بر عدم زور وزن طولاني تر به سازه جانور كه خويش ادله زياد حساس در قضيه مقاومت در برابر زلزله نيز مي‌باشد، در حمل و نقل آن هم نقش به سزايي دارد چه قابليت انتقال آن در تعداد فراوان با وزن مضاعف اندك از هزينه متعلقه و تردد مربوط به آن مي‌كاهد . با اعتنا به قضيه عدم تبادل حرارتي، كاهش هزينه انرژي در فصول متعدد چشمگير ميباشد كه اين خويش در بخشها سردسير و گرمسير يا حتي معتدل با اعتنا به اهميت بهينه‌سازي مقدار مصرف سوخت و انرژي الكتريكي از مهمتريت خصوصييات اين ورق مي باشد . سر و صدا و مزاحمت حاصل از آن هميشه از عوامل كليدي در تأمين فضاهاي امن از نظر مزاحمت صوتي بوده‌است . ورق پلي كربنات با ضخامت‌ها و لايه‌هاي متعدد برهان مؤثر در تأمين اينگونه فضاها مي‌باشد . اشعه ماوراء بنفش به عنوان اشعه سرطان زا مؤثر بر سلامتي موجودات زنده و به تيتر از در بين موفق رنگ اجسام شناخته مي‌شود در پناه ورق‌هاي پلي كربنات به علت دارا بودن لايه ضد عبور اين اشعه، فضايي تندرست و قابل اطمينان ايجاد مي‌گردد . خلل تميز نگاه داشتن نماها يا سقف‌هاي شفاف ساختمان‌ها هميشه وجود داشته كه در مسئله ورق‌هاي پلي كربنات با اعتنا به ويژگي آنتي استاتيك بودن لايه فرنگي آن، گرد و غبار و دوده معلق در هوا جذب تراز ورق نشده و با او‌لين شستشوي ساده يا باران به راحتي پاكيزه مي گردد . ضربه پذيري و نشكن بودن ورق پلي كربنات موجب آماده كردن فضايي عاري از خطر در برابر سقوط اجسام مي شود .

مزاياي ورقهاي پلي كربنات

صرفه اقتصادي ورق پلي كربنات از جمله مزيتهاي ورق پلي كربنات به جاي شيشه هزينه كمتر ونيز وزن سبك‌تر آن مي‌باشد . همچنين مقاومت بالاي آن نسبت به پلاستيك منجر تقاضاي روزافزون آن به عنوان پوشش در صنعت گلخانه گرديده‌است . پوشش پلي كربنات اغلب جهت پوشش قسمت‌هاي جلو، عقب و نيم دايره‌هاي مربوطه يا اين كه كناره‌ها و سقف گلخانه درصورت تقاضاي مشتري درنظرگرفته مي گردد . ورقهاي پلي كربنات جايگزين مناسبي براي شيشه بوده و باعث صرفه جويي در انرژي مي شوند . بطوريكه در تابستان از ورود گرما به داخل خودداري كرده و در زمستان مانع خروج و هدر رفتن گرماي داخل مي شوند .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.