كوكوپيت

كشاورزي

كوكوپيت

۶ بازديد

كوكوپيت
كوكوپيت نوعي كمپوست است كه از الياف دور ميوه نارگيل يا الياف تنه درخت نارگيل درست مي شود.كوكوپيت ويژگيهايي دارد كه باعث جذب و نگهداري رطوبت در خاك مي شود و به علت وجود همين خاصيت ، از كوكوپيت به وفور در باغباني استفاده مي شود .
به طور كلي اصلي ترين كشورهاي صادر كننده كوكوپيت ، سريلانكا و هندوستان و اكثر كشورهاي جنوب شرق آسيا مي باشند.
عموما كوكوپيت به صورت قالبي و البته قالبهاي فشرده توليد مي شود و در مقصد نهايي با اضافه كردن اب به كوكوپيت آن را تبديل به پودر كرده و آماده استفاده مي نمايند.
برخي از مزاياي كوكوپيت نسبت به موارد مشابه
1- تخلخل هوايي عالي
كوكوپيت حتي در زماني كه پر از آب شده باشد ، داراي تخلخل هوايي بسيار خوبي مي باشد كه باعث افزايش رويش ريشه، گل و ميوه در گياهان مي شود.
2- نگهداري و جذب بسيار خوب آب
ميزان جذب و نگهداري آب قالبهاي كوكوپيت فشرده 7 تا 10 ليتر آب مي باشد و در مقايسه با پيت ماس ، ميزان بيشتري آب در خود نگه ميدارد . همچنين سرعت رشد گياه با استفاده از كوكوپيت در مقايسه با پيت ماس بسيار بالاتر مي باشد.
3- ماندگاري بالاي كوكوپيت
كوكوپيت برخلاف ساير محصولات مشابه ديرتر از بين ميرود و به علت دارا بودن الياف چوبي شكل در محيط هاي كشت ، مدت زمان طولاني تر باقي مي ماند .
الياف كوكوپيت در خاك به مدت چهار تا پنج سال باقي مانده و از تراكم و فشردگي ذرات خاك جلوگيري كرده و محل مناسبي را براي رشد و توسعه ريشه فراهم مي نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.